اقتصاد چین به اصلاحات ساختاری نیاز دارد
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس ویک ، رونی چان تصریح کرد ، بحران مالی و اقتصادی جهان به خوبی نشان داد چین دیگر نمی تواند به صادرات و بازارهای تجاری خارجی وابسته باشد و مقامهای اقتصادی این کشور باید اصلاحات ساختاری زیادی را در این کشور انجام دهند تا هزینه های مصرفی بخش خصوصی این کشور افزایش یابد .

بر اساس این گزارش ، وی افزود سیاستگذاران اقتصادی چین باید روند تغییرات خود را نیز اصلاح کنند . دولت چین باید افزایش هزینه های بخش خصوصی در پنج تا ده سال آینده را در اولویت برنامه های اساسی خود قرار دهد .

این گزارش افزود ، کاهش رشد اقتصادی چین در سه ماه نخست 2012 میلادی موجب شد تا بانک مرکزی این کشور برای نخستین بار از سال 2008 میلادی نرخ بهره بانکی را کاهش دهد . رشد اقتصادی چین در سه ماه نخست 2012 میلادی به کمتر از 8.1 درصد رسید که این پایین ترین رقم در سه سال اخیر به شمار می رود .

چان افزود کاهش رشد اقتصادی چین به این دلیل است که اقتصاد چین با اقتصاد جهانی گره خورده است . بی شک بحران مالی و بدهی منطقه یورو و ادامه مشکلات اقتصادی در آمریکا تاثیر زیادی بر رشد اقتصادی چین داشته است . آمریکا و اروپا بزرگترین شرکای تجاری و اقتصادی چین به شمار می روند .





:: برچسب‌ها: پاریس , روز , موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: